Veronika Marková

teplakacka


Veronika Marková  @veru_momo  
Narodila se ve stejný den jako Alfons Mucha a Zelda Fitzgerald. Oba dva jsou velkou inspirací, protože výtvarné umění a literaturu  zbožňuje. Dříve byly její obrazy ovlivněny především secesí, imperesionisty, Preraffaelisty a symbolisty. Postupně od kresby a grafiky malých formátů přešla k malbě a formáty se stále zvětšují. Další vývoj lze pozorovat i v námětech. 




,,Člověk a jeho postava je v mých dílech stěžejním tématem. Zajímaly mě zejména biblické příběhy, mytologie, Shakespearovské prostředí. V současnosti příběhy ustoupily do pozadí a figuru vystřídaly převážně portréty. Od víl, éterických dívek, andělů jsem pokročila k mužské tváři, ať už se jedná o mé hudební a filmové idoly, nebo idoly z mého života. Kromě malby ještě tvořím autobiografický Momo komiks (Momiks)."

Mám ráda kočky, podzim, vůni mokré hlíny, zatuchlých kostelů a knížek, ruce od barev, kvalitní hudbu, hřbitovy, noc a noční atmosféru plnou příslibů. Jsem tak trochu prokrastinátor, ale stejně tak, když se pro něco nadchnu, jsem schopna to vytvořit v rekordním čase. Občas si přijdu nepochopená, nepochopitelná a nechápající."


http://veronikamarkova.webnode.cz

Šumava, Apartment Rejštejn


0 komentářů:

Post a Comment

Coprights @ 2014, Free Art Friday Praha | Templatelib